Wymiana licznika po naprawie a historia pomiarów

Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18284
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

HA potraktował to jako reset licznika. My na chwilę obecną jeszcze nie możemy tego mechanizmu wprowadzić.
oceanic123
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 20, 2022 11:45 am

Hej,
a kiedy możemy spodziewać się wydania cloud-a, które będzie wspierać dodanie wartości historycznych per fazy ?
Czy jest gdzieś w jakiś release backlog do którego można zgłaszać pomysły ?
Yepestis
Posty: 605
Rejestracja: pn wrz 24, 2018 6:08 pm
Lokalizacja: Wrocław

Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18284
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

oceanic123 pisze: czw gru 22, 2022 7:05 pm Hej,
a kiedy możemy spodziewać się wydania cloud-a, które będzie wspierać dodanie wartości historycznych per fazy ?
W kolejnej wersji
https://github.com/SUPLA/supla-cloud/issues/633
oceanic123
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 20, 2022 11:45 am

Hej, widzę, że pojawiła się opcja dodania poszczególnych faz w supla cloud ale tylko z poziomu telefonu, strona przez WWW tego nie pozwala zrobić... Chyba muszę poprosić o pomoc albo chociaż jakiś manual. Mogę podsumować dane ze starej historii za pomocą Power BI per faza... i to mam wpisać jako wartości początkowe (powiększone o jakieś uśrednione wartości za okres kiedy licznik nie pracował) ? Rozumiem, że to będą wartości sumaryczne początkowe... a jak zobaczyć historię po wymianie urządzenia na nowym ?
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18284
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Ta opcja pojawi się dopiero w wersji 22.12.01 cloud-a. Trwa wdrożenie na produkcji.
oceanic123
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 20, 2022 11:45 am

Hej, widzę ze nowa wersja jest na PROD, czy teraz mogę poprosić o pomoc ? Czy dobrze rozumiem, że powinienem podsumować wartości roczne per faza korzystając z historii i te wstawić jako początkowe uwzględniając jakiś bufor za dni kiedy nie działa licznik ?.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18284
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Poprzedniego licznika nie usuwałeś z chmury ?
Obecną historię z nowego licznika trzeba będzie usunąć.
Ustawiasz wartość ze starego + to co w między czasie zużyłeś i zaznaczasz uwzględnianie w historii. Wcześniej wyczyść to co już w historii się nazbierało.
oceanic123
Posty: 30
Rejestracja: ndz lis 20, 2022 11:45 am

Hej, nie, nie usunąłem starego licznika. A co jeśli na nowym liczniku już nazbierałem 2500kw ? Co ze starą historią per miesiąc? Czy po takim zadaniu bede mógł porównać tylko rok do roku ?
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18284
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Musisz usunąć obecną historię i ustawić fazy tak aby sumarycznie stan licznika wynosił tyle co poprzednio + 2500 kwh z włączonym uwzględnianiem wartości dodanej w historii.
Na wykresie ostatni miesiąc będzie płaski z równym zużyciem wysokości ~0,57kwh / 10 min.
Trudno byłoby sklejać te dwie historie. Raz, że wszystkie rekordy w tej nowszej trzeba modyfikować, a dwa i tak może być rozjazd z uwagi na różne zużycie na poszczególnych fazach.

Podsumowując. Jedyne co mogę Ci zaproponować to usunięcie obecnej histotrii i wrzucenie tej "starej".
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZAMEL MEW-01”