Połączenie modułu do WiFi

Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 435
Rejestracja: czw sie 17, 2017 2:24 pm
Lokalizacja: RJA

Witam,
od kilku dni mam problem z łączeniem się 3 modułów do sieci WiFi, cała reszta a trochę tego jest łączy się bez najmniejszego problemu.

1. MEW-01 Lite moduł na wersji softu 2.8.49 po połączeniu do sieci albo moduł się restartuje albo gubi połączenie. Problem występuje tylko w sieci domowej, połączenie modułu do hotspotu z telefonu jest bezproblemowe. Po aktualizacji do 2.8.50 sytuacja bez zmian. Moduł pozostawiony na dłuższy czas 2-4h zestawia połączenie lecz jest nie stabilne rozłącza się po czasie i znów problem powraca.

2. mROW-02 moduł na wersji softu 2.8.48 reszta identycznie jak w MEW-01

3. Blitzwolf SHP-6 sytuacja analogiczna jak dwa wcześniejsze moduły.

Żadnych zmian w sieci domowej nie było robionych, żadne moduły nie były dokładane w ostatnim czasie.
Router do którego łączą się moduły to Tp-Link C2600 na OpenWRT. Skończyły mi się już pomysły na ogarnięcie tego tematu.

Pozdrawiam
Artur
xcszuwar
Posty: 110
Rejestracja: ndz wrz 08, 2019 8:58 pm

Mam dokładnie taka samą sytuację. Problem z Mew-01
i sbw01. Inne moduły głównie na wemosie działają bez problemu.
Aktualizowałem soft w jednym z ruterów tplink archer c6
Po czym znowu wróciłem do starego softu cały czaso samo
Soft mew to 2.8.48 i nie chce się zaktualizować w sbw 2.7.0 wiem że stary ale działał be problemowo do tej pory

Ręce opadają skończyły mi się pomysły.
ps. ruter pokazuje że urzadzenie się zalogowało ale w cloud go nie ma

pomocy
xcszuwar
https://sobianowice.aqi.eco/pl

30 urządzeń Supla :) :D
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Standardowo szukanie przyczyny zacząłbym od ilości urządzeń na Wi-Fi.

Ile jest urządzeń Wi-Fi podłączonych do routera? Jakie ograniczenia na ilość klientów Wi-Fi ma router?
Testowo zmieniłbym np nazwę sieci Wi-Fi, np dodając słowo "test" na końcu i tylko problematyczne urządzenie ustawiłbym na nową sieć. Wtedy żadne inne urządzenia się nie zalogują do Wi-Fi i będzie widać, czy to problem z ilością klientów Wi-Fi czy nie.

Analogicznie problem może być z adresacją DHCP. Może być wyczerpamna pula adresów DHCP, albo (niedawny przypadek na forum) konflikt adresów IP w sieci.

Sieć domowa zawsze się zmienia. Czasami nawet nie zauważamy jak dochodzą nowe urządzenia w sieci. Chociażby udostępnienie Wi-Fi gościom. Inna sprawa, to nasze otoczenie - sąsiedzi też mają Wi-Fi, też wymieniają routery, dokładają AP. Także w "eterze" nigdy nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki ;).
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 435
Rejestracja: czw sie 17, 2017 2:24 pm
Lokalizacja: RJA

Testowałem taki sposób. Dodanie kolejnej odrębnej sieci na routerze nie wnosi nic do tematu cały czas ten sam problem.
Ilość urządzeń w sieci na 2.4GHz mam nie więcej jak 20 co dla tego routera to pikuś.

W związku z tym wykluczam również problem DHCP gdyż moduł na chwilę dostaje adres IP i następuje rozłączenie.
Dodakowo mieszkam na zadupiu i nie mam dużo sieci WiFi w okolicy.

Pytanie dlaczego moduł działa poprawnie na Internecie z telefonu a na domowym już nie?
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

artur_n pisze: pn sie 29, 2022 7:49 am Pytanie dlaczego moduł działa poprawnie na Internecie z telefonu a na domowym już nie?
Jak byśmy znali odpowiedź, to byśmy sobie tutaj na forum nie pisali ;)

Masz jakieś logi na tym routerze? Widać tam coś?
Próbowałeś ustawić stały adres IP na DHCP? Czy ping czasem dochodzi do urządzenia?
Czy jesteś w stanie określić, czy urządzenie się resetuje, czy tylko rozłącza? (może po miganiu diody da się to zgadnąć)
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
xcszuwar
Posty: 110
Rejestracja: ndz wrz 08, 2019 8:58 pm

Dokladnie tak samo jw.
DHCP max 30 urządzeń , inna nazwa sieci nic nie daje
Zmiana oprogramowania na ruterze który pełni rolę AP na stara wersję nie rozwiązuje problemu. Sprawdzając glówny router Tplink archer c80 tam również była zmiana softu pod koniec lipca(nie pamiętam kiedy to aktualizowałem) niestety w opisie jest informacja ze nie można wrócić do wcześniejszej wersji oprogramowania więc nie wiem czy to jest problemem.
xcszuwar
https://sobianowice.aqi.eco/pl

30 urządzeń Supla :) :D
Awatar użytkownika
Robert Błaszczak
Posty: 3970
Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

xcszuwar pisze: pn sie 29, 2022 8:04 am [...] Sprawdzając glówny router Tplink archer c80 tam również była zmiana softu [...]
A w jakim trybie pracuje drugi router i jak masz skonfigurowaną całą sieć Wi-Fi?
Pozdrawiam
Robert Błaszczak


Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Tak dla jasności: dodawanie kolejnej sieci Wi-Fi w ramach tego samego routera nie sprawdzi poprawnie limitów. Chodzi o to, aby wyrzucić wszystkie inne urządzenia i zostawić tylko to problematyczne.

Oczywiście ilość urządzeń nie musi być problemem w Waszym wypadku. Ale wypadałoby ten trop też sprawdzić.
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
krycha88
Posty: 5187
Rejestracja: pt lis 16, 2018 7:25 am
Kontakt:

Miałem identyczny problem, po restarcie urządzenia przez kilka dni było dobrze a później problem powracał. Pomogła aktualizacja OpenWRT.
https://gui-generic-builder.supla.io/
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 435
Rejestracja: czw sie 17, 2017 2:24 pm
Lokalizacja: RJA

krycha88 pisze: pn sie 29, 2022 8:26 am Miałem identyczny problem, po restarcie urządzenia przez kilka dni było dobrze a później problem powracał. Pomogła aktualizacja OpenWRT.
To może być jakiś trop. Niestety mam najnowszą wersję od Cezarego z eko.one.pl, ewentualnie cofnę się z 22.03 na 21.02.03
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc”