Przydzielany ten sam adres IP w chmurze na dwóch urządzeniach

Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Tak jak pisał Robert, adres IP który widzi serwer Supli i który idzie w mailu, to adres publiczny IP z jakiego Masz wyjście na świat.
To jest normalne że widzisz tam te same adresy IP. Raczej byłoby dziwne, gdyby one były inne.

Jeśli coś nie działa, to na pewno nie jest to związane z tym adresem.
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
Awatar użytkownika
Robert Błaszczak
Posty: 3970
Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

To jeszcze dopowiem aby wyjaśnić temat do końca. Na drugi dzień w wiadomości e-mail przy rejestrowaniu może już być inny adres IP. Wynika to z faktu (w uproszczeniu), że użytkownik posiada usługę dostępu do sieci Internet z dynamicznym adresem IP i urządzenia operatora przydzieliły na drugi dzień inny - publiczny - adres IP.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak


Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
mewalkla
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 16, 2021 1:51 pm

Dziękuję za odpowiedzi i odzew z Waszej strony.
Pierwsza rzecz, adres IP z maila... cóż, faktycznie, to jest mój zewnętrzny IP dzierżawiony na 24h, że też wcześniej nie wpadłem na to :? Byłem przekonany, że to coś z chmury jest przydzielane.
Druga rzecz, to DHCP mam włączone i urządzenia dostają różne adresy w mojej sieci. Gniazdka są widoczne w wewnętrznej sieci i po ich IP mogę się dostać na ich www z panelem konfiguracyjnym, gdzie ustawienia jakie musiałem wprowadzić, to nazwa oraz hasło mojej sieci WIFI, serwer Supla oraz login mojego konta Supla i nazwę urządzenia.
W domu mam dwie sieci, tzn pierwszą na routerze TP-LINK TL-WR1043ND, w której działają wszystkie urządzenia typu kamery, gniazdka wifi, brama itp. i ten router jest podłączony kablem do HUAWEI B525s-23a, który z Internetem łączy się po LTE.
W takiej konfiguracji działają już4 poprzednio kupione gniazdka SONOFF, tyle, że ze starszym softem GUI Generic oraz sterownik napędu bramy od Zamel-a i z tym nie ma problemów.
Restartowałem obydwa routery, nic to nie zmieniło.
W takim razie co może być problemem, że urządzenia się gryzą?
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Opisz może dokładniej czym objawia się to "gryzienie".
Sprawdź na routerze czy ta cały czas podłączone, czy może tracą połączenie.
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
Awatar użytkownika
lesny8
Posty: 2808
Rejestracja: pn gru 11, 2017 9:43 pm

Jeżeli masz dwa routery to czy ten TP Link działa jako AP?
Który z nich ma uruchomiony serwer DHCP?
Jakie adresy IP mają oba sprzęty?
Jak duża jest pula adresów DHCP?
Czekam na kolejne Supla Offline Party 👍
Awatar użytkownika
Basmar
Posty: 378
Rejestracja: pt wrz 09, 2022 10:53 am
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

Tak routery i access pointy to zmora, jeżeli nie są odpowiednio dobrane, połączone i skonfigurowane.
Mieszanie firm też nie polecam.
Access point do routera zawsze kablem
Przy dużej ilości urządzeń zmienić maskę sieci na 255.255.254.0 wtedy mamy 512 adresów
W routerze WiFi a access poincie WiFi ustawić różne kanały tak, żeby nie zachodziły na siebie, szczególnie jeżeli szerokość kanału jest 40 MHz lub w najnowszych wynalazkach 80 MHz co praktycznie zapycha całe spektrum kanałów.
Unikać podwójnego NAT'owania, czyli nie montować dwóch ruterów na tej samej sieci itp.

Może jakiś filmik szkoleniowy przydałby się, bo to zaczyna być denerwujące dla wielu ludzi.
Polecam też darmowe WiFi analizery z PlayStore, można wiele ciekawych informacji otrzymać i dobrać najlepsze kanały we własnym środowisku.
No i cały plan spalił na panewce :cry:
Awatar użytkownika
QLQ
Posty: 2276
Rejestracja: ndz wrz 03, 2017 9:13 am
Lokalizacja: Koszalin

Skoro się gryza czyli jak napisałeś że jak podłączysz 1 i zaraz potem 2 to widzi te 1. I odwrotnie : jak pierwsze podłączysz 2 a potem 1 to widzi te 2. Ja bym stawiał że mają ten sam GUID i w Supla Cloud - no właśnie jak w chmurze są widoczne? Masz tam dwa różne? Sprawdz jakiemaja tam GUID.
Screenshot_20230130_183419_Firefox.jpg
Screenshot_20230130_183419_Firefox.jpg (181.4 KiB) Przejrzano 187 razy
jak coś nie działa to włącz zasilanie.....
matrix0606
Posty: 333
Rejestracja: wt lis 08, 2022 9:05 pm

klew pisze: ndz sty 29, 2023 4:02 pm (...) adres IP który widzi serwer Supli i który idzie w mailu, to adres publiczny IP z jakiego Masz wyjście na świat.
To jest normalne że widzisz tam te same adresy IP. Raczej byłoby dziwne, gdyby one były inne.
Właśnie pisząc wcześniej co napisałem miałem na myśli adresację urządzeń w sieci lokalnej bo otrzymując maila, że dodano nowe urządzenie to akurat ja zawsze dostaję swój taki sam zewnętrzny adres IP. Wyjątkiem jest taka usługa jak Neostrada.
Robert Błaszczak pisze: ndz sty 29, 2023 5:02 pm (...) Na drugi dzień w wiadomości e-mail przy rejestrowaniu może już być inny adres IP. Wynika to z faktu (w uproszczeniu), że użytkownik posiada usługę dostępu do sieci Internet z dynamicznym adresem IP i urządzenia operatora przydzieliły na drugi dzień inny - publiczny - adres IP.
W Neostradzie co 10 dni.
Vivo V21 5G 8G RAM + 4G SWAP
Funtouch OS 12 Global
MOBO - MSI B350 Tomahawk
GPU - GTX1060 6G
CPU - Ryzen5 1400 3,2G
PSU - SPC Vero L2 500W 80 Plus Bronze
RAM - HyperX 2x8GB 3200MHz CL16 Predator RGB
mewalkla
Posty: 6
Rejestracja: czw wrz 16, 2021 1:51 pm

Problem rozwiązany.
Opisywałem to na zasadzie "gryzących" się gniazdek, bo wyglądało to tak jakby łączyły się na zmianę z chmurą, gdzie na stronie dostawały status Połączony/Rozłączony, niekiedy obydwa były rozłączone. Dzisiaj podłączyłem tylko jedno i ono też regularnie się rozłączało i próbowało łączyć ponownie.
Okazało się, że sprzedawca wgrał nieprawidłową wersję i oprogramowania Supla, dziwne, bo kilka miesięcy temu kupowałem u niego 4 takie same gniazdka, z którymi problemu nie było.
Na szczęście w sofcie GUI Generic jest możliwość aktualizacji lub wgranie samej konfiguracji z poziomu panelu www urządzenia, co też uczyniłem generując uprzednio plik softu na stronie https://gui-generic-builder.supla.io/ - świetne narzędzia, chylę czoła przed Twórcą.
Sprzedawca wgrał wersję Sonoff Basic R2 zamiast Sonoff S26. Po zmianie urządzenia działają stabilnie.

Dziękuję za podpowiedzi i pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc”